الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط علی |

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (08 may)، تنها چند ماه قبل از برگزاری مسابقات المپیک لندن، آلودگی هوا به بالا‌ترین حد خود رسیده است. بر این اساس لندن سیستم جدید نظارت بر کیفیت هوا با نام «سیتی اسکن» را مورد آزمایش قرار خواهد داد.

 

مسئولان حمل و نقل شهری لندن از ماده‌ای شیمیایی برای چسباندن ذرات آلاینده بر کف خیابان‌ها استفاده می‌کنند. این عملیات توسط کامیون‌هایی که ماده شیمیایی را بر روی کف می‌پاشند، انجام می‌شود. ولی کافی است باران ببارد تا این ماده از کف شسته شود.

 

گرت امرسون، از مسئولان حمل و نقل لندن می‌گوید: «این افشانه ترکیبی است از آب و استات کلسیم-منیزیم که ذرات کوچک موجود در هوا را به زمین می‌چسباند. هنگامی که خودرو‌ها عبور می‌کنند، آن‌ها دوباره به هوا بازنمی گردند.»

 

 

ولی طرفداران محیط زیست با این راه حل موافق نیستند. آن‌ها معتقدند استفاده از این فن آوری در کنار ایستگاه‌های نظارت آلودگی هوا، گمراه کننده است.

 

سیمون بکت، مدیر «لندن با هوای تمیز» می‌گوید: «این ایستگاه‌های نظارت برای گزارش آلودگی هوا و همچنین برای هشدار دود مورد استفاده قرار می‌گرفتند. مانند این است که قناری‌ها در معدن زغال سنگ به معدنچیان در مورد خطر سطح آلودگی در معدن هشدار دهند. استفاده از کامیون های جلوگیری کننده از آلودگی، درست در مقابل ایستگاه‌های نظارت آلودگی، جعل بهداشت عمومی در سطح صنعتی است.»

 

 

بر اساس گزارش یورونیوز، لندن بدهوا‌ترین پایتخت اروپایی است. درحالی که سطح دی اکسید نیتروژن هوای لندن برابر با میزان این ماده در پکن، میزبان بازی‌های 2008 است.

طبق یک مطالعه دولتی، از هر پنج مرگ در لندن، یکی در نتیجه کیفیت بد هوا است.

اگر لندن نتواند سطح آلودگی را تحت کنترل درآورد، با جریمه اتحادیه اروپا به میزان 370 میلیون یورو مواجه خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.